en
Menu
Logo Galerii Arsenał

Warsztaty SEPPO towarzyszące wystawie "STRACH"

Warsztaty SEPPO towarzyszące wystawie "STRACH"

01.10.2020 - 18.10.2020
Miejsce: Miejsce: Galeria Arsenał elektrownia, ul. Elektryczna 13 (wejście od Świętojańskiej)
A+
A-
Galeria Arsenał zaprasza osoby dorosłe do wzięcia udziału w warsztatach SEPPO, towarzyszących wystawie „Strach".

WYKRZYCZ SWÓJ STRACH
Wydawałoby się, że dzięki postępowi nauki i rozwojowi nowych technologii wzrasta nasze poczucie bezpieczeństwa, zwiększają się możliwości oceny ryzyka i zagrożeń oraz skuteczność radzenia sobie z nimi. Dlaczego zatem coraz częściej mówimy o tzw. „kulturze strachu”, dlaczego strach stał się nieodłączną częścią naszego codziennego życia i zawładnął wyobraźnią społeczną? Wystawa „Strach” analizuje tytułowy fenomen. Prezentuje prace 26 artystek i artystów z Armenii, Białorusi, Gruzji, Polski, Ukrainy.
Zapraszamy do zgłębiania z nami tematu strachu w ramach warsztatów wykorzystujących w przestrzeni wystawy platformę gier edukacyjnych SEPPO.
Dołącz do nas, zgłębiaj sztukę i …. WYKRZYCZ SWÓJ STRACH!


1-18.10.2020r.  (wtorek-piątek)
godzina do ustalenia przy rejestracji.

wstęp wolny
Obowiązuje wcześniejsza rejestracja pod adresem:
e.urwanowicz@galeria-arsenal.pl

Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Małgorzata Kopciewska, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk


Wystawa oraz warsztaty skierowane do widzów dorosłych!


SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia na potrzeby niestandardowych działań w ramach edukacji kulturalnej, np. warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii i interaktywnego narzędzia game-based learning.

Uczestnicy będą w przestrzeni wystaw korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawia się mapka wystawy. Przy obiektach znajdują się opisy prac oraz zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z zadań mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.

SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku.
Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.

Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.