en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

Zdarzenia Wirtualne - tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych - case study.

Zdarzenia Wirtualne - tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych - case study.

13.11.2020 / 10:00
Artyści: Artyści: Jakub Wróblewski
Współpraca: Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
A+
A-
Zapraszamy na wykład online:

"Zdarzenia Wirtualne - tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych - case study" prowadzony przez Jakuba Wróblewskiego.


Wykład odbędzie się w ramach projektu "Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych".


Kiedy? 13.11.2020, godz. 10,
Gdzie? Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał

Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy trwają do 12.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.
Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.

Wykład odbywa się w ramach cyklu Czytelnia obrazów.



Jakub Wróblewski o wykładzie:

Dokonam próby nakreślenia zestawienia współczesnych młodych działań i projektów artystycznych, które łączy użycie aktualnych narzędzi, takich jak 3d, fotogrametria, silniki gamingowe, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona, w kontekście poszukiwań autorskich wartości estetycznych, nowych sposobów budowania storytellingu oraz rozwoju mediów immersyjnych na przykładzie wybranych realizacji. Od pierwszej kickstarterowej kampanii Oculusa (2012, konsumenckie HMD Htc vive – 2016) minęło niewiele czasu, jednak ten okres to ogromny skok jakościowy i ilościowy w projektach artystycznych adaptujących te narzędzia. Systemy szybko zaimplementowane zostały do branży filmowej, rozrywkowej, a po czasie – także artystycznej.
Omówię również obszary tematyczne eksploatowane w Pracowni 3d i Zdarzeń Wirtualnych II, do których zalicza się: percepcja odbiorcy doświadczenia wirtualnego oraz składowe konstytuujące doświadczenie, w tym rodzaje iluzji, ucieleśnienia, propriocepcja, poczucie sprawstwa, jak i afordancje. Kluczowe jest badanie zagadnienia immersji i jej poziomu. Zakres tematyczny prac jest szeroki i wynika z poruszanych w danym czasie obszarów zainteresowań Pracowni. Obecnie eksplorowane narzędzia to: film 360, film 360 3d, symulatory 3d, silniki gameingowe, dźwięk przestrzenny i ambisoniczny, modelowanie 3d, fotogrametria, skanowanie 3d, symulacje, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Pracownia otwarta jest na współczesne wykorzystanie nowych mediów w działaniach partycypacyjnych, wspólnotowych, doświadczeniach indywidualnych, interaktywnych oraz multimedialnych z nastawieniem na poszukiwanie autorskiej estetyki – zarówno wizualnej, audialnej, jak i interakcji.


Zapis wydarzenia na portalu FB


Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
czarno-biała fotografia, portet Jakuba Wróblewskiego

Jakub Wróblewski

(ur. 1983, Polska), absolwent Wydziału grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, doktor habilitowany, adiunkt na Wydziale Sztuki Mediów macierzystej uczelni, gdzie prowadzi autorska, dyplomująca Pracownie 3D i Zdarzeń Wirtualnych na studiach magisterskich. Artysta interdyscyplinarny, reżyser i operator. Zajmuje się wideo, filmem interaktywnym, narracją audiowizualną, teoria filmu, graficznymi strukturami narracyjnymi, działaniami immersyjnymi oraz projektami z nurtu art & science. Jego obecny obszar zainteresowań to rzeczywistość wirtualna, silniki gamingowe, eksperymenty z technologią 3D oraz problem ucieleśnienia. Stypendysta programu Młoda Polska (Narodowe Centrum Kultury). Tutor w programie Gaude Polonia (NCK)), laureat Grand Prix Szajna Multimedia Festiwal. Autor gramatyki wizualnej  w filmie „Symfonia Fabryki Ursus” w reż. Jaśminy Wójcik (nagroda Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Polskiego Instytutu Sztuki Fimowej). Razem z Przemysławem Danowskim i Adreiem Isakovem tworzy kolektyw Inexistens artystyczny specyfikujacy i produkujący interaktywne doświadczenia VR (Bardo, Connexions, Lovestory).

Bieżące wydarzenia

Grafika podzielona na 3 części. Przedstawia: zimowy krajobraz, dom na tle nieba, przed domem łany zboża oraz ukazaną schematycznie górę.
04.12 - 06.12

Warsztaty Unreal Engine 4

plakat wydarzenia "Horyzonty zdarzeń wirtualnych", szare tło, niebieskie kropki połączone liniami, w centrum żółte przestrzenne koło
13.11 - 06.12

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych