en
Menu
Logo Galerii Arsenał

Zanurz się w niezwykły świat pozbawiony dźwięku! Warsztaty towarzyszące wystawie A. ZARADNY z pilotażowym wykorzystaniem platformy gier edukacyjnych SEPPO

Zanurz się w niezwykły świat pozbawiony dźwięku! Warsztaty towarzyszące wystawie A. ZARADNY z pilotażowym wykorzystaniem platformy gier edukacyjnych SEPPO

05.06.2018 - 14.06.2018 / 14:30
Miejsce: Miejsce: Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2, Białystok
Współpraca: Współpraca: dr Wojciech Siwak
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Eliza Urwanowicz-Rojecka
A+
A-
Wydział Pedagogiki i Psychologii, Międzywydziałowy Instytut Kulturoznawstwa i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku wraz z Galerią Arsenał jako pierwsze instytucje w Polsce zostały zaproszone do udziału w pilotażowym programie umożliwiającym bezpłatne przetestowanie platformy gier edukacyjnych SEPPO.

SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia wykorzystywane  na potrzeby niestandardowych działań edukacyjnych: warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii.

Warsztaty Zanurz się w niezwykły świat pozbawiony dźwięku! odbywają się w przestrzeni wystawy ANNA ZARADNY. SOUNDLESS w Galerii Arsenał w Białymstoku. Powstały dzięki współpracy Wydziału Pedagogiki i Psychologii, Międzywydziałowego Instytutu Kulturoznawstwa i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku i Galerii Arsenał. W ich przygotowaniu brała udział część zespołu działu edukacyjnego Galerii Arsenał (Katarzyna Kida, Katarzyna Wiska, Justyna Zieniuk), koordynator ze strony Międzywydziałowego Instytutu Kulturoznawstwa i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku, dr Wojciech Siwak i koordynatorka ze strony Galerii Arsenał- Eliza Urwanowicz-Rojecka. Kształt merytoryczny warsztatów konsultowany był z artystką Anną Zaradny oraz kuratorką wystawy Sylwią Narewską. 

Wystawa ANNA ZARADNY. SOUNDLESS osnuta jest wokół możliwości osłabiania czysto dźwiękowego charakteru muzyki, w szczególny sposób koncentrując się na kwestiach zapisu, remediacji oraz psychospołecznych uwarunkowań ciszy. Sam dźwięk jako fenomen akustyczny stanowi pretekst do budowania złożonych modeli postrzeżeniowych. Zaradny stara się zdefiniować sztukę dźwiękową jako obszar poszerzonej refleksji, który nie zamyka się w ramach ściśle określonych konwencji. Artystka w zręczny sposób tnie funkcjonujące dotąd wiązania znaczeniowe, co umożliwia jej usytuowanie jej prac w zupełnie nowych kontekstach i swobodne spiętrzanie sensów.

W warsztatach uczestniczą dwa zespoły, które by wykonać zadania, muszą korzystać z urządzeń mobilnych, jednak znajdując się w przestrzenie wystawy. Aby wykonać zadania, zapoznają się z istotą obiektów. Po rozpoczęciu gry na urządzeniu mobilnym graczy pojawia się mapka wystawy. Przy obiektach  znajdują się opisy prac oraz zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Ze względu na charakter wystawy, należy pamiętać o tym, że przy realizacji niektórych zadań nie można wydawać żadnych dźwięków! Niektóre z zadań mają charakter mulitmedialny a ich produktem jest np. wspólnie stworzony przez zespół film. Za udział w warsztatach przewidziane są nagrody.

Rekrutacja na warsztaty w Galerii Arsenał ma charter zamknięty, ze względu na pilotażowy charakter działań. Do udziału w warsztatach zostali zaproszeni studenci Uniwersytetu w Białymstoku: polsko- i anglojęzyczni oraz licealiści z białostockich szkół. Jeżeli platforma SEPPO, jako narzędzie warsztatowe się sprawdzi, planowane jest jej wykorzystanie w części przyszłorocznych działań warsztatowych.

strona platformy SEPPO

Zanurz się w niezwykły świat pozbawiony dźwięku! Warsztaty towarzyszące wystawie A. ZARADNY z pilotażowym wykorzystaniem platformy gier edukacyjnych SEPPO