en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

Osiąganie poziomów immersji | real vs virtual | rola przestrzeni w budowaniu nowych rzeczywistości cyfrowych

Osiąganie poziomów immersji | real vs virtual | rola przestrzeni w budowaniu nowych rzeczywistości cyfrowych

27.11.2020 / 10:00
Artyści: Artyści: Paweł Ruszlewski, Paweł Łaźniak, Jakub Lech
Współpraca: Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
A+
A-
Zapraszamy na panel online:

Osiąganie poziomów immersji | real vs virtual | rola przestrzeni w budowaniu nowych rzeczywistości cyfrowych

uczestnicy:
Jakub Lech, Paweł Łaźniak, Paweł Ruszlewski
moderacja: Jakub Wróblewski


Kiedy? 27.11.2020, godz. 10,
Gdzie? Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał

Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy trwają do 26.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.
Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.

Projekty XR coraz częściej poszerzane są o działanie przestrzenne, tworząc rodzaj instalacji o określonej estetyce.
Czy projektowanie nierzeczywistych przestrzeni wynika z doświadczeń klasycznej scenografii?
Czy fizyczne działanie obiektów w przestrzeni może mieć większy wpływ odbiorców niż wysokojakościowe 3d, nawet w wersji 360?
Czy grafika czasu rzeczywistego to przyszłość i powinniśmy skupiać badania i prototypowanie projektów wykorzystując silniki gameingowe?
Uczestnicy panelu rozpoczną dyskusję nad statusem realizacji XR, wirtualnym studiem, działaniami real-reality oraz interfejsach i problemach teleobecności.


Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych

Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
zdjęcie mężczyzny

Paweł Ruszlewski

Co-Founder & Chief of Design at Virbe.ai
UX, UI, VR, AR, Product Design
Software engineer, Product / UX / UI designer, enthusiast of agile
philosophy. Graduated in IT and during that time developed passion for design. Design that is affordant, discoverable, functional and delightful. Currently focused on introducing the concept of Virtual Beings and digital humans to a broader audience and businesses.
Eight years experience as Product Designer, UI/UX
Director.www.linkedin.com/in/pawe%C5%82-ruszlewski-18874510b/
www.virbe.ai
zdjęcie mężczyzny

Paweł Łaźniak

Od 2004 roku zaangażowany w produkcję filmową, głównie w postprodukcję i tworzenie efektów specjalnych. Pracował dla takich stacji, jak: MTV, TVN, TVP. Od zawsze fan technologii rzeczywistości wirtualnej oraz podobnych zagadnień. W 2013 roku jako pierwszy w Polsce sprzedał i wdrożył komercyjnie wraz z Damianem Karczewskim projekt wykorzystujący gogle VR (Oculus) pod marką VR-ONE. Następnie z pasji, wspólnie z Damianem Karczewskim i Adamem Cegielskim, przekuł markę w biznes, tworząc dobrze prosperującą firmę VR VISIO GROUP S.A., obecnie: Ignibit S.A. Obecnie rozwija spółkę HexArt, w której łączy zamiłowania filmowe z technologiami, rozwiązując i zawiązując na nowo złożone supełki kodu w silniku UE4, a w szczególności tworząc dobry workflow dla produkcji wirtualnej opartej na LED oraz GreenBox, a także dla produkcji fabularnych i reklam TV.
zdjęcie mężczyzny

Jakub Lech

artysta wizualny, reżyser światła i multimediów poruszający się w obszarze nowych technologii i działań interaktywno-immersyjnych, badających relację obrazu z dźwiękiem i przestrzenią. W latach 1998—2003 student Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Członek i współzałożyciel kolektywu artystycznego [IP] IDENTITY PROBLEM GROUP oraz współtwórca IP STUDIO. Rysownik, twórca animacji, krótkich form filmowych, wizualizacji, instalacji oraz opraw multimedialnych do kilkudziesięciu spektakli teatralnych, koncertów i wystaw. Współpracował z wieloma teatrami oraz reżyserami w Polsce i na świecie realizując projekcje wideo oraz projektując elementy scenografii multimedialnej. Ostatnie realizacje teatralne, w których brał udział to między innymi MOFEI w reżyserii Krystiana Lupy w Teatrze Wielkim w Tjanjinie, LOKIS w reżyserii Łukasza Twarkowskiego w Teatrze Narodowym w Wilnie, JEŃCZYNA w reżyserii Moniki Strzępki oraz w Teatrze Starym w Krakowie. Najnowsze projekty realizowane w ramach kolektywu IP Group to „TRANSFORMA” w ramach 18 Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty, “KONTR-AKT” w ramach 18. Biennale Sztuki Mediów WRO 2019 CZYNNIK LUDZKI / HUMAN ASPECT oraz LUMEN 20 Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty.

Bieżące wydarzenia

Grafika podzielona na 3 części. Przedstawia: zimowy krajobraz, dom na tle nieba, przed domem łany zboża oraz ukazaną schematycznie górę.
04.12 - 06.12

Warsztaty Unreal Engine 4

plakat wydarzenia "Horyzonty zdarzeń wirtualnych", szare tło, niebieskie kropki połączone liniami, w centrum żółte przestrzenne koło
13.11 - 06.12

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych