en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

Warsztaty Unreal Engine 4

Warsztaty Unreal Engine 4

04.12.2020 - 06.12.2020 / 17:00 - 19:00
Współpraca: Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
A-
A+
Zapraszamy na warsztaty online, prowadzone przez Andreia Isakova:

Warsztaty Unreal Engine 4.


Warsztaty odbędą się w dniach 4-6.12.2020r. w godz. 17-19
za pośrednictwem kanału Youtube Andreia Isakova
Osoby chętne do czynnego udziału w  warsztatach, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl do 3.12.2020r. lub do wyczerpania miejsc.


temat: Outer/Inner Space
narzędzia: Unreal Engine 4, wersja 4.25.4
cel praktyczny: Stworzenie otwartego i zamkniętego środowiska 3D z podstawową interakcją.
cel merytoryczny: Zrozumienie podstawowych zasad tworzenia interaktywnego środowiska 3D w Unreal Engine 4.
wynik: Po ukończeniu warsztatów uczestnicy będą mogli wykorzystywać nabyte umiejętności przy tworzeniu własnej interaktywnej przestrzeni w UE4.
 
Spotkanie 1: Prototyping
Przygotowanie programu, zarys koncepcji, import/export zasobów.
Na pierwszym spotkaniu zainstalujemy potrzebne programy, omówimy koncepcję projektu oraz przygotujemy zasoby, których będziemy potrzebować. Na potrzeby warsztatu będą przygotowane niezbędne zasoby, które uczestnicy będą mogli pobrać przed rozpoczęciem szkolenia.
 
Przebieg spotkania:
Konfiguracja zainstalowanego silnika. 
W tej części uczestnicy przygotowują program do pracy, czyli: ustalają, gdzie znajdą się pliki, konfigurują ustawienia silnika pod swój system oraz dowiedzą się o strukturze projektu UE4.
Zapoznanie się z interface’m i rodzajem plików, które obsługuje Unreal.
Dalej uczestnicy będą mogli zaimportować przygotowane wcześniej obiekty do silnika.
Przygotowanie template’a pod projekt.
Na koniec zostanie stworzony podstawowy poziom z atmosferą, oświetleniem oraz efektami post-process.
 
Spotkanie 2: Landscaping
Stworzenie przestrzeni otwartej i umieszczenie w niej obiektów foliage.
Na drugim spotkaniu powstanie przestrzeń zewnętrzna - krajobraz, w którym później znajdzie się przestrzeń zamknięta. Uczestnicy nauczą się tworzyć topologię terenu, edytować ją i nakładać materiały w celu uzyskania realistycznego efektu. 
 
Przebieg spotkania:
Stworzenie Landscape Object. 
Na początek zostanie stworzony obiekt terenu, który zostanie skonfigurowany na podstawie mapy topologii z Google Maps.
Przygotowanie Landscape Material.
Uczestnicy stworzą materiał, który będzie nakładany na topologię i stworzy zróżnicowanie geologiczne: trawę, grunt i skały.
Umieszczenie obiektów Foliage.
Na koniec cały teren zostanie zasadzony drzewami i inną większą roślinnością oraz innymi elementami, takimi jak kamienie, pnie drzew itd.


Spotkanie 3: Scripting
Stworzenie przestrzeni zamkniętej, edycja materiałów i dodanie logiki: wizualne programowanie.
Na trzecim spotkaniu powstanie przestrzeń wewnętrzna - element architektury umieszczony w terenie. Uczestnicy nauczą się tworzyć obiekty geometryczne, nadawać im właściwości różnych materiałów oraz dodawać pasywne i aktywne skrypty.
 
Przebieg spotkania:
Stworzenie wewnętrznej przestrzeni za pomocą Brushes.
W pierwszej części spotkania uczestnicy stworzą prostą architekturę bezpośrednio w silniku.
Przygotowanie materiałów.
Uczestnicy stworzą materiał, który będzie nakładany na powierzchnię stworzonej architektury, definiując jej materiał: kamień, metal, drewno itd.
Stworzenie skryptów.
W ostatniej części powstaną dwa skrypty, albo blueprints’y, które pozwolą stworzyć dynamiczną zmianę dnia i nocy oraz interakcję w przestrzeni architektury. 


Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych

Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
Horyzonty Zdarzeń Wirtualnych - Wynik warsztatów z Unreal Engine 4