en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

"Undermining" performans VR

"Undermining" performans VR

22.10.2021 - 09.11.2021
Miejsce: Miejsce: Galeria Arsenał w Białymstoku, ul. A. Mickiewicza 2 lub zdalnie
A-
A+
Mateusz Kowalczyk
UNDERMINING, 2021
performans VR na żywo
HMD, Mozilla Hubs: wideo, obiekty 3D, dźwięk

Terminy: 26.10 (wtorek), 27.10 (środa), 29.10 (piątek), 02.11 (wtorek), 03.11 (środa), 09.11 (wtorek)

Miejsce:
  • Galeria Arsenał w Białymstoku, ul.A. Mickiewicza 2 (za pośrednictwem zestawu Oculus Quest 2 dostępnego na miejscu) w godz. 16-17
  • Zdalnie (za pośrednictwem swego komputera/headsetu) w godz. 16-17 lub 18-19

Obowiązuje limit miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Udział (w przestrzeni Galerii Arsenał) w cenie biletu wstępu na wystawę, zdalnie - wstęp wolny.

Zapisy za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego:
https://forms.gle/mFByyY7XeSB7Ppx16

Zgłoszenia zdalnego uczestnictwa w godzinach 18-19 przyjmujemy do godziny 11:00 każdego z dni działania.
Warunkiem wpisania na listę uczestników jest otrzymanie z Galerii Arsenał maila zwrotnego z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.


Mateusz Kowalczyk o działaniu:

Tytuł działania Undermining odnosi się do kontekstu kopalnianego, a jednocześnie do ludzkiej postawy – sabotażu i podważania, które ma podwójne znaczenie: umniejszania i podkopywania – np. ograniczania wartości w kontekście migracyjnym, społecznym i klimatycznym.

Przestrzenie zaprojektowane z myślą o wirtualnym współuczestnictwie są zbiorem polityki informacyjnej. To mash-up tego, co otrzymujemy, odległy cień tego, co do nas dociera. Jednak trudno nam się do niego odnieść, skoro wszystko, co do nas dociera, zostało już przetrawione przez formułę mediów społecznościowych czy propagandę publicznej telewizji.

Zapraszam osoby znajdujące się fizycznie w przestrzeni Galerii Arsenał w Białymstoku, a także wszystkich zainteresowanych działaniem do uczestnictwa  stacjonarnie lub zdalnie w zaprojektowanych przeze mnie trójwymiarowych przestrzeniach – w wybrane dni wystawy o konkretnej porze. Będę Waszym teleobecnym przewodnikiem, dostępnym dla Was na platformie Mozilla Hubs. W doświadczeniu będzie można wziąć udział poprzez headset znajdujący się w przestrzeni galerii.
 
Przestrzeń pokoju, mimo braku granicy wirtualnej, jest dla nas klaustrofobiczna poprzez określenie jej pola gry – platformy, po której poruszamy się podczas uczestnictwa.
Na pozór odległe od siebie przestrzenie, są obszarem zadawania pytań, poszukiwania własnych odpowiedzi na silną potrzebę kontroli i władzy, której rezultatem może być, chociażby wspieranie spółki odpowiedzialnej za dalszą ekspansję jednej z największych kopalń węgla brunatnego w Europie kosztem mieszkańców okolicznych wsi.

Jednorazowo znajdziemy się w jednej z tych przestrzeni wspólnie, budując za każdym razem inną, zmienną i tymczasową grupę osób, korzystając z przygotowanych przeze mnie na wirtualnej platformie narzędzi. Będą to obiekty 3D, wideo, pliki audio, zdjęcia - interaktywne elementy, związane z przestrzeniami granicy i kopalni. Z moją pomocą, każdy z nich będzie można podnieść, oraz przemieścić przy użyciu kontrolera lub kursora myszki – ta umiejętność będzie niezbędna we wspólnym, performatywnym spacerze. Prowadzone przeze mnie osoby, będą mogły obserwować i poruszać się po obszarze, w którym się znajdują, a poprzez wybór swoich avatarów, będą miały wpływ na scenografie i przebieg działania.

Powiązane Wystawy

22.10 - 10.11

Liminal – stan przejściowy