"Undermining" performans VR
Miejsce: Galeria Arsenał w Białymstoku, ul. A. Mickiewicza 2 lub zdalnie |
Mateusz Kowalczyk
UNDERMINING, 2021
performans VR na żywo
HMD, Mozilla Hubs: wideo, obiekty 3D, dźwięk
UNDERMINING, 2021
performans VR na żywo
HMD, Mozilla Hubs: wideo, obiekty 3D, dźwięk
Terminy: 26.10 (wtorek), 27.10 (środa), 29.10 (piątek), 02.11 (wtorek), 03.11 (środa), 09.11 (wtorek)
- Galeria Arsenał w Białymstoku, ul.A. Mickiewicza 2 (za pośrednictwem zestawu Oculus Quest 2 dostępnego na miejscu) w godz. 16-17
- Zdalnie (za pośrednictwem swego komputera/headsetu) w godz. 16-17 lub 18-19
Obowiązuje limit miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Udział (w przestrzeni Galerii Arsenał) w cenie biletu wstępu na wystawę, zdalnie - wstęp wolny.
Zapisy za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego:
https://forms.gle/mFByyY7XeSB7Ppx16
Zgłoszenia zdalnego uczestnictwa w godzinach 18-19 przyjmujemy do godziny 11:00 każdego z dni działania.
Warunkiem wpisania na listę uczestników jest otrzymanie z Galerii Arsenał maila zwrotnego z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
Mateusz Kowalczyk o działaniu:
Tytuł działania Undermining odnosi się do kontekstu kopalnianego, a jednocześnie do ludzkiej postawy – sabotażu i podważania, które ma podwójne znaczenie: umniejszania i podkopywania – np. ograniczania wartości w kontekście migracyjnym, społecznym i klimatycznym.
Zapraszam osoby znajdujące się fizycznie w przestrzeni Galerii Arsenał w Białymstoku, a także wszystkich zainteresowanych działaniem do uczestnictwa stacjonarnie lub zdalnie w zaprojektowanych przeze mnie trójwymiarowych przestrzeniach – w wybrane dni wystawy o konkretnej porze. Będę Waszym teleobecnym przewodnikiem, dostępnym dla Was na platformie Mozilla Hubs. W doświadczeniu będzie można wziąć udział poprzez headset znajdujący się w przestrzeni galerii.
Przestrzeń pokoju, mimo braku granicy wirtualnej, jest dla nas klaustrofobiczna poprzez określenie jej pola gry – platformy, po której poruszamy się podczas uczestnictwa.
Na pozór odległe od siebie przestrzenie, są obszarem zadawania pytań, poszukiwania własnych odpowiedzi na silną potrzebę kontroli i władzy, której rezultatem może być, chociażby wspieranie spółki odpowiedzialnej za dalszą ekspansję jednej z największych kopalń węgla brunatnego w Europie kosztem mieszkańców okolicznych wsi.
Jednorazowo znajdziemy się w jednej z tych przestrzeni wspólnie, budując za każdym razem inną, zmienną i tymczasową grupę osób, korzystając z przygotowanych przeze mnie na wirtualnej platformie narzędzi. Będą to obiekty 3D, wideo, pliki audio, zdjęcia - interaktywne elementy, związane z przestrzeniami granicy i kopalni. Z moją pomocą, każdy z nich będzie można podnieść, oraz przemieścić przy użyciu kontrolera lub kursora myszki – ta umiejętność będzie niezbędna we wspólnym, performatywnym spacerze. Prowadzone przeze mnie osoby, będą mogły obserwować i poruszać się po obszarze, w którym się znajdują, a poprzez wybór swoich avatarów, będą miały wpływ na scenografie i przebieg działania.