en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR

Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR

30.11.2020 / 10:00
Artyści: Artyści: Krzysztof Garbaczewski, dr Sandra Frydrysiak
Współpraca: Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
A+
A-
Zapraszamy na panel online:

Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR

uczestniczki i uczestnicy: Sandra Frydrysiak, Krzysztof Garbaczewski
moderacja: Jakub Wróblewski

Kiedy? 30.11.2020, godz. 10,
Gdzie? Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał
Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy trwają do 29.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.
Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.


Panel skierowany będzie na zagadnienia obecności, ruchu i narracji w projektach xReality. Zestawienie doświadczeń badaczki fenomenu tańca w wirtualnej rzeczywistości oraz twórcy zacierającego w swojej praktyce artystycznej granicę między realnym a wirtualnym ma na celu analizę i refleksję nad problemem bycia w świecie cyfrowym, funkcją i formą awatara oraz sposobami konstrukcji mood and setting stanowiącymi próg wejścia w doświadczenie. Podczas spotkania pochylimy się nad pytaniami: Jakie systemy pozwalają na mocniejsze zintegrowanie się z systemem? Jak rozciągłość w przestrzeni może stać się wyraźnym środkiem artystycznym? Jak budować relację między uczestnikami kolektywnych doświadczeń? Jak prowadzić zanurzeńców w doświadczeniach indywidualnych?

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych

Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
zdjęcie przedstawiające Krzysztofa Garbaczewskiego

Krzysztof Garbaczewski

Reżyser teatralny, autor adaptacji, na podstawie których tworzy tzw. teatralne instalacje łączące performance, sztuki wizualne oraz muzykę. Pierwszy polski artysta pracujący w technologi Virtual Reality. Ukończył Wydział Reżyserii i Dramatu w krakowskiej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego. Laureat wielu nagród m.in. Paszportu Polityki (2012). Adaptował m.in. „Tybetańską Księgę umarłych” (Teatr Polski we Wrocławiu, 2009) i „Kronosa” Witolda Gombrowicza (Teatr Polski we Wrocławiu, 2013). Spektakle „Odyseja” (Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, 2009), "Życie seksualne dzikich” (Teatr Nowy w Warszawie, 2011), "Balladyna” (Teatr Polski w Poznaniu, 2013), „Kamienne niebo zamiast gwiazd” (Teatr Nowy w Warszawie, 2013), „Zwycięstwo nad słońcem” (Teatr Wielki – Opera Narodowa, 2014), „Hamlet” (Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, 2015), "Robert Robur” (TR Warszawa 2016), „Uczta” (Teatr Nowy w Warszawie, 2017) „Chłopi” (Teatr Powszechny w Warszawie, 2018). Wraz z założonym przez siebie kolektywem Dream Adoption Society na
zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza jesienią 2018 w Nowym Jorku przygotował spektakl i wystawę dotyczącą związków poety Allena Ginsberga z polską sceną artystyczną w latach 60. i 70.
portret Sandry Frydrysiak

dr Sandra Frydrysiak

doktorka nauk humanistycznych, kulturoznawczyni i socjolożka pracująca naukowo w obszarach new media studies, dance studies oraz gender studies. Adiunktka w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Członkini Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Humanities/Art/Technology UAM. Autorka książki Taniec w sprzężeniu nauk i technologii. Nowe perspektywy w badaniach tańca (2017). Prowadziła badania nad percepcją tańca w wirtualnej rzeczywistości we współpracy z VR Lab Instytutu Psychologii PAN w Warszawie. Reżyserka i opiekunka naukowa pracy VR „Noccc” (2020, http://bit.ly/Nightsss).

Bieżące wydarzenia

Grafika podzielona na 3 części. Przedstawia: zimowy krajobraz, dom na tle nieba, przed domem łany zboża oraz ukazaną schematycznie górę.
04.12 - 06.12

Warsztaty Unreal Engine 4

plakat wydarzenia "Horyzonty zdarzeń wirtualnych", szare tło, niebieskie kropki połączone liniami, w centrum żółte przestrzenne koło
13.11 - 06.12

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych