en
Menu
Strona główna - Galeria Arsenał

Produkcja doświadczeń XR - awangarda i działania komercyjne - przewodnik po rynku rzeczywistości cyfrowych

Produkcja doświadczeń XR - awangarda i działania komercyjne - przewodnik po rynku rzeczywistości cyfrowych

16.11.2020 / 10:00
Artyści: Artyści: Wojtek Markowski
Współpraca: Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
A+
A-
Zapraszamy na wykład:

Produkcja doświadczeń XR - awangarda i działania komercyjne - przewodnik po rynku rzeczywistości cyfrowych, prowadzony przez Wojtka Markowskiego

Kiedy?
16.11.2020, godz. 10,
Gdzie?
Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał

Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy
trwają do 15.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.

Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.

Wojtek Markowski o wykładzie:

Podczas mojej prezentacji zamierzam skupić się na inspiracjach i potencjonalnych możliwościach rozwoju dla każdej osoby zainteresowanej sztuką cyfrową i szeroko rozumianymi doświadczeniami z zakresu wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości.

Zaprezentuję przykłady interaktywnych projektów Virtual Reality, Augmented Reality, Cinematic VR, zarówno te, które miałem okazję produkować, jak i wybrane, najciekawsze doświadczenia ze świata XR. Nie zabraknie fragmentów video, screenshotów, linków, detali produkcyjnych i technologicznych, informacji o tym, jak powstają skomplikowane projekty od etapu pierwszego pomysłu do finalnych renderów lub aplikacji.

Opowiem też o społeczności VR, warunkach i metodach pracy w środowiskach awangardowych, jak i komercyjnych, na podstawie swojej drogi zawodowej. Pokażę również wachlarz wyborów branż, w których mogą realizować się osoby zainteresowane sztuką cyfrową, od reklamy i wizualnych efektów specjalnych w studiach VFX przez film i animacje w domach postprodukcji, gry video w studiach gamingowych do performansu i sztuki współczesnej w kolektywach artystycznych. Zwrócę uwagę na aktualne połączenia tych niegdyś odmiennych dziedzin sztuki.

Finalnie postaram się zwrócić ku przyszłości i pokazać potencjalne zapotrzebowanie na rynku rzeczywistości cyfrowych na podstawie nowego narzędzia zwanego Virtual Production wykorzystującego silnik gier Unreal o wielu innowacyjnych możliwościach.

Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
zdjęcie Wojtka Markowskiego, ubrany na czarno mężczyzna, w okularach przeciwsłonecznych, trzymający w dłoni grzyba

Wojtek Markowski

Magister Organizacji Produkcji Sztuki Filmowej, absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Obecnie Producent VFX w Juice - studio postprodukcji filmowej, animacji i efektów specjalnych.
2017 – 2020 Producent Dream Adoption Society - kolektywu artystycznego łączącego rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną w kontekście teatru, performansu i sztuki współczesnej. Zespół pokazał spektakle i instalacje w Nowym Jorku (Performing Garage), Berlinie (A Maze Festival), Warszawie (CSW Zamek Ujazdowski), Pradze (Quadriennale Scenografii i Designu).
2015 – 2020 Założyciel Flux-VR - studia produkcyjnego zapewniającego aplikacje mobilne, filmy 360 stopni i wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w reklamie, sztuce i nowych formach narracji.
2005 – 2015 Założyciel Muddy Hill Productions domu produkcyjnego skupionego na filmach reklamowych, teledyskach, projektach wideo prezentowanych w galeriach, muzeach i na festiwalach filmowych takich jak Biennale Sztuki w Wenecji, MOMA w Nowym Jorku, Festiwal Filmowy w Berlinie czy Tate Modern w Londynie.

Bieżące wydarzenia

Grafika podzielona na 3 części. Przedstawia: zimowy krajobraz, dom na tle nieba, przed domem łany zboża oraz ukazaną schematycznie górę.
04.12 - 06.12

Warsztaty Unreal Engine 4

plakat wydarzenia "Horyzonty zdarzeń wirtualnych", szare tło, niebieskie kropki połączone liniami, w centrum żółte przestrzenne koło
13.11 - 06.12

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych