Zwiedzaj wystawy Vlady Ralko i Mykoly Ridnego z Seppo
Miejsce: Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2, Białystok |
Galeria Arsenał zaprasza grupy licealistów i studentów do wzięcia udziału w warsztatach SEPPO: "Ciało pamięci" towarzyszących wystawom Vlady Ralko „Widmo wolności. Wersja” oraz Mykoly Ridnego „Wilk w worku”:
17.09–06.10 (wtorek – piątek), godz. 10–16
Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
Inicjatorka: Eliza Urwanowicz-Rojecka
Zapisy grup: j.zieniuk@galeria-arsenal.pl
17.09–06.10 (wtorek – piątek), godz. 10–16
Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
Inicjatorka: Eliza Urwanowicz-Rojecka
Zapisy grup: j.zieniuk@galeria-arsenal.pl
SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia na potrzeby niestandardowych działań w ramach edukacji kulturalnej, np. warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii i interaktywnego narzędzia game-based learning.
Uczestnicy warsztatów w Galerii Arsenał będą w przestrzeni wystaw ukraińskich artystów korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawiają się opisy zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z ćwiczeń mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.
SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku. Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.
Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.
Uczestnicy warsztatów w Galerii Arsenał będą w przestrzeni wystaw ukraińskich artystów korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawiają się opisy zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z ćwiczeń mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.
SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku. Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.
Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.