en
Menu
Logo Galerii Arsenał

zniszcz to! warsztaty SEPPO on-line / "Kradzieże i zniszczenia"

zniszcz to! warsztaty SEPPO on-line / "Kradzieże i zniszczenia"

04.04.2020 - 05.04.2020
A+
A-
Jak pisze Michał Łukaszuk w tekście kuratorskim, “Wystawa Kradzieże i zniszczenia analizuje status dzieła sztuki: jego moc, aurę, kapitał, przemiany i destrukcję. Prezentowane na wystawie prace ukazują, jak zmienia się samo pojęcie kradzieży dzieła sztuki. Ukraść można już nie tylko obiekt materialny, ale też ideę, koncept, działanie, znaczenie symboliczne – co może mieć wymiar emancypacyjny, gdyż obrazy mają władzę. (…) Władzę obrazów można też zniszczyć: poprzez akt wandalizmu, terroryzmu, szaleństwa lub żywioł psychotycznej siły”.
Otwarta 21 lutego 2020 roku w Galerii Arsenał w Białymstoku wystawa Kradzieże i zniszczenia nieoczekiwanie znalazła się w okresie pojawiającej się i rozprzestrzeniającej pandemii koronawirusa. Ze względu na bezpieczeństwo i z uwagi na zdrowie nas wszystkich, całość naszych działań edukacyjno-programowych przeniosła się do sieci. Prezentowane w zamkniętej dla widzów Galerii Arsenał prace nabierają zatem nowego znaczenia.

Już sam tytuł wystawy zapowiada sposób, w jaki artyści mierzą się z tematem kradzieży i zniszczeń, co budzi wiele EMOCJI zarówno u autorów, jak i odbiorców. W obecnej, nowej rzeczywistości EMOCJE są odczuwane jeszcze bardziej, przez co tym mocniej utożsamiamy się z przekazem artystów.

CoviD-19 ukradł nam wiele. Truizmami zdają się już stwierdzenia tego typu, jak to, że jesteśmy pozbawieni wolności, dotychczasowego życia, normalności, poczucia bezpieczeństwa, nie mówiąc już o podstawowym komforcie życia. Dla nas, jako edukatorek Galerii Arsenał, ważnym problemem jest w obecnej rzeczywistości zapewnienie wsparcia dla naszej publiczności, podtrzymanie przyjaźni i możliwość udostępniania Wam sztuki, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa związanych z obecną pandemią. Wierząc w “emancypacyjny wymiar” obrazów i sztuki wykorzystujemy w tym trudnym okresie wirtualne narzędzie warsztatowe SEPPO – platformę gier edukacyjnych, stosowaną już przez nas w “realu”. Tym razem, nie mogąc spotkać się z Wami osobiście, proponujemy, abyście BEZ WYCHODZENIA Z DOMU, w onlinowych drużynach rodzinnych i/lub przyjacielskich, bądź też indywidualnie, wykonali w ramach warsztatów  krótkie zadania wobec trzech prac z Kolekcji II Galerii Arsenał, prezentowanych w przestrzeni wystawy Kradzieże i zniszczenia.  Warsztaty skonstruowane są tak, aby każdy, wraz z przyjaciółmi, znajomymi, bądź rodziną, mógł wziąć w nich udział, bez wychodzenia z domu. Co najważniejsze, by wspólnie wykonywać zadania, Twoja drużyna nie musi znajdować się wcale w jednym miejscu – ze swoimi przyjaciółmi lub znajomymi powinnaś/powinieneś pozostać jedynie w wirtualnym kontakcie. Tym razem, ze względu na niezwykłe okoliczności, możesz zagrać także sama / sam. Jedyny wymóg to dostęp do internetu i smartfona, tabletu lub laptopa.
 
Szczegółowe instrukcje przekazujemy poniżej. To proste, dołącz do nas i zgłębiaj sztukę!!! Trzymajcie się zdrowo i bezpiecznie.
 
Drodzy, apelujemy, aby Wasze warsztatowe odpowiedzi były wykonywane z zachowaniem środków ostrożności obowiązujących podczas epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. 

Terminy warsztatów
4.04.2020 (sobota) 11-12; 12-13
5.04.2020 (niedziela) 11-12; 12-13
 
Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem: e.urwanowicz@galeria-arsenal.pl 

Prosimy o podanie w tytule maila preferowanej daty i godziny warsztatów.

Warunkiem udziału w warsztatach jest otrzymanie maila zwrotnego z danymi umożliwiającymi zalogowanie się i rozpoczęcie warsztatów online. Liczba miejsc ograniczona.

Udział bezpłatny!


Instrukcja
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do internetu i smartfona, tabletu lub laptopa.
Uczestnicy pracują w zespołach rodzinnych, przyjacielskich lub indywidualnie.
Opiekun warsztatów dostarcza uczestnikom dane niezbędne do zalogowania się i rozpoczęcia pracy on-line. Po zalogowaniu na urządzeniach mobilnych graczy pojawia się mapka z opisem 3 zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. 
W przypadku drużyn rodzinnych lub przyjacielskich każde zadanie wymaga wybrania spośród członków grupy koordynatora/koordynatorki, który/a będzie odpowiedzialny/a za przesłanie wyników pracy do opiekuna warsztatów. Efekty działań będą oceniane na bieżąco. Do każdego z zadań należy wybrać innego koordynatora lub koordynatorkę!
 
Sugerowany przebieg gry:
1. Połączenie się z siecią.
2.  Kontakt z opiekunem warsztatów, w celu uzyskania kodu dostępu do gry.
3. Zalogowanie się na www.seppo.io jako gracz (PLAYER).
4. Wybór koordynatora/koordynatorki.
5. Zapoznanie się z opisem pracy i zadania.
6. Konsultacje on-line, narady w mediach społecznościowych, burze mózgów itd.
7. Wykonanie zadania. W przypadku, kiedy efektem końcowym zadania jest zdjęcie – każdy z uczestników może wykonać swoją pracę, a następnie przesłać ją do koordynatora.
8. Przesłanie efektów wspólnej pracy do opiekuna warsztatów.

Bawcie się dobrze!

Uwaga!  W razie pytań, skontaktuj się z opiekunem warsztatów za pomocą funkcji czatu w grze.



SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku.

Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.