en
Menu
Logo Galerii Arsenał

Warsztaty SEPPO, towarzyszące wystawom Małgorzaty Niedzielko ANHEDONIA i Patrycji Orzechowskiej RETROGRADACJA #2

Warsztaty SEPPO, towarzyszące wystawom Małgorzaty Niedzielko ANHEDONIA i Patrycji Orzechowskiej RETROGRADACJA #2

20.01.2020 - 13.02.2020 / 10–15
Miejsce: Miejsce: Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2, Białystok
Współpraca ze strony Galerii: Współpraca ze strony Galerii: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
A+
A-
Galeria Arsenał zaprasza grupy licealistów i studentów do wzięcia udziału w warsztatach SEPPO, towarzyszących wystawom Małgorzaty Niedzielko ANHEDONIA i Patrycji Orzechowskiej RETROGRADACJA #2

20.01–13.02 (wtorek – piątek), godz. 10–15
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
Inicjatorka: Eliza Urwanowicz-Rojecka
Zapisy grup: j.zieniuk@galeria-arsenal.pl
Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2
SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia na potrzeby niestandardowych działań w ramach edukacji kulturalnej, np. warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii i interaktywnego narzędzia game-based learning. 

Uczestnicy będą w przestrzeni wystaw korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawia się mapka wystawy. Przy obiektach znajdują się opisy prac oraz zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z zadań mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.

SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny Soundless w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku.
Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.

Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.